Styrelsen har träffats i kväll, – tisdag, för att diskutera framtiden med klubben.
Inga beslut är tagna och vi får ta upp frågan på nästa inomhus klubbmöte. En plan för de närmaste veckorna har vi i alla fall snickrat ihop:
23/8 Vi testar ICM som innebär att man rör på kameran under tiden den exponerar. En trevlig kväll i det fria där vi testar hej vilt utan regler eller hämningar. Fikasugna tar med eget!
30/8 Träffas vi i klubblokalen och tittar på våra ICM bilder. Vi går också igenom Pei’s utmaning ”GRADVIS”. Ta också med dina bästa sommarbilder så vi får en helkväll med att njuta av fina bilder, – och fika! – Diskussion hur vi ska föra klubben framåt..?
6/9 Spökfoto! Om vädret tillåter kör vi lite spökfoto utomhus igen. Krister styr upp denna kväll. – Mera info kommer.
13/9 Innekväll där vi tittar på de spöklika bilderna. Efter fikat kanske Boggen kan berätta hur man ska tänka angående vitbalansinställningen. Vi diskuterar även andra kamerainställningar om det finns intresse för det..
20/9 Stadsvandring med nya djärva kompositioner och vinklar. Malin guidar.
27/9 Ta med dina 3 bästa bilder från stadsvandringen. Bild-diskussion med fika. Malin styr.
Välkomna!
/Styrelsen